Ваш кошик0 товарів в кошику
Кошик порожній
Лінійні масиви JBL VTX A12 вдихнули нове життя в один з найкращих концертних залів світу 31 травня 2019

Лінійні масиви JBL VTX A12 вдихнули нове життя в один з найкращих концертних залів світу

McCallum Theater у Ранчо-Мірідж (штат Каліфорнія, США) – це концертний зал, частота виступів у якому є однією з найвищих в масштабах усієї країни. На сцену McCallum Theater виходять професійні музиканти та актори, представники різноманітних жанрів: від джазу до сучасної поп-музики, від гастрольних шоу Бродвею до класичних вистав. У 2018 році McCallum Theater увійшов до рейтингу 70-ти найкращих концертних залів світу, а це – елітне коло, своєрідний шорт-ліст серед 200 найкращих залів планети за версією видання Pollstar. (Pollstar: Топ-200 концертних площадок – рейтинг 2018 року / Pollstar Top 200 Theater Venues – 2018 Year End Rankings). Враховуючи відносно компактні розміри цього концертного залу, зайняти місце в цьому почесному переліку є значним досягненням.  width= Концертний зал був відкритий у 1988 році. Протягом років його звукову систему неодноразово вдосконалювали. У 2005 році зал було обладнано лінійним масивом VerTec VT4888 від JBL Professional, який забезпечив краще акустичне покриття та посилений звуковий вплив. Цей лінійний масив відміно послужив театру протягом багатьох років, але з часом система поступово застарівала у порівнянні з новим обладнанням і технологіями, які використовують професіонали. Це стало чудовою можливістю для того, щоб перейти на використання нових лінійних масивів від JBL Professional VTX A12, що входять до серії VTX A. Серія VTX A – це звукове обладнання найсучаснішої конструкції, створене з використанням новітніх драйверів і компонентів. Прилади серії А володіють унікальною та універсальною системою кріплень та найвищим рівнем акустичної продуктивності. Представлений у 2017 році, елемент лінійного масиву A12 створений з повністю оновленим підходом до реалізації турового обладнання від компанії JBL. Дослідивши наявні на ринку продукти, які б відповідали вимогам залу McCallum Theater, а також – прослухавши лінійний масив A12 у новому центрі HARMAN Experience Center – Джим Андерсон, директор з питань звуку та відео у McCallum, та Роберт Патрік, системний інтегратор компанії IPR Services, зупинили свій вибір саме на VTX A12.                                                width= Встановлення лінійних масивів А12 по двом сторонам сцени McCallum Theater вимагало розширення простру авансцени. Це було нелегким завданням, оскільки необхідно було поважати естетику приміщення та забезпечити комфорт відвідування подій меценатам та власникам квиткових абонементів. Звукова система, яку слід було демонтувати, складалася з восьми елементів на кожній стороні. Натомість нова система передбачала інсталяцію десяти елементів лінійного масиву на кожну сторону сцени. Додані до комплекту елементи дозволили системі краще відповідати вимогам вертикального акустичного покриття об'єднаних зон залу (особливо – що стосується проекції звуку в напрямку балконів). І хоча нові елементи A12 коротші у висоту за елементи VT4888, сумарні габарити розгорнутого лінійного масиву є більш високими і більш широкими, відтак ніші для лінійних масивів слід було збільшити. Процес реконструкції залу, бездоганно здійснений командою інсталяторів компанії IPR, передбачав важливу мету – забезпечити практично незмінними зовнішній вигляд і відчуття для більшості власників сезонних абонементів. Пасивні 18-дюймові сабвуфери JBL Pro VTX S28, розміщені у наземній конфігурації під сценою, дозволили підсилити вплив низьких частот і заощадити дорогоцінне місце на сцені за рахунок відмови від використання портативних сабвуферів. Розміщення на стелі додаткових сабвуферів дозволило забезпечити їх звучання у два рівні і генерувати багаті і захоплюючі низькі частоти по всій площині залу.  width=
Цілі акустичної продуктивності
Одним із завдань, які ставилися перед новою звуковою системою театру, було поліпшення високочастотного розширення та вдосконалення акустичного покриття і проникнення звуку до задніх рядів партеру, до зони бельетаж та верхніх балконів. Завдяки тісній співпраці з командою спеціалістів від HARMAN Pro та використанню програми електро-акустичного 3D-моделювання Ease™ і Калькулятора лінійних масивів JBL Professional VTX (VTX Line Array Calculator – LAC), було розраховано форму розміщення лінійного масиву, яка дозволила значно поліпшити охоплення цих зон. Що таке лінійний масив і чим він відрізняється від звичайної професійної акустичної системи? Дизайнери аудіо-систем використовують лінійні масиви для забезпечення більш рівномірної потужності і більш послідовного акустичного покриття від ближніх до дальніх зон залу. Елемент лінійного масиву VTX A12 розділяє весь спектр звуку на три секції: низькі, середні та високі частоти. Коли дизайнер вибудовує вертикальну лінію із цих елементів і відстань між корпусами достатньо близька, вони акустично з'єднуються і розпочинають функціонувати як одна видовжена акустична система (висота лінійного масиву A12 у залі McCallum складає понад 3.5 метри), що дозволяє змінювати його форму і здійснювати коригування потужності усієї групи в одному масиві.

  • Форма лінійного масиву – створюється завдяки регулюванню вертикального  кута нахилу між кожним окремо взятим елементом; зменшення кута між елементами лінійного масиву і збільшене їх акустичне взаємне накладання у верхній частині масиву дозволяє проектувати звук далі, на більшу кількість місць. Акустичні системи у нижній частині масиву спрямовані на ближчі відстані, в районі передніх рядів – вони охоплюють більше простору завдяки ширшому куту розсіяння звуку (досягнутому через збільшення кута нахилу між елементами).

Елементи у верхній частині лінійного масиву розміщені одне до одного під меншим кутом розгортання і мають більше паралельне вертикальне покриття (це дозволяє системі проектувати звук у зал далі і досягати балконів). Це співвідношення форми масиву та близького/далекого проектування звуку дозволяє забезпечувати більш послідовний акустичний досвід для всього залу. Приклад, взятий з Калькулятора лінійного масиву JBL VTX (Line Array Calculator – LAC) демонструє вид збоку на три площини залу та фінальний звуковий сигнал (показаний синім), який був «сформований» для кращого окреслення геометрії покриття місць у залі (зони сидінь у залі показані як три тонкі червоні лінії).

  • Лінійні масиви не втрачають акустичну енергію так швидко, як традиційні системи.

Будучи сферичним джерелом звуку, стандартна акустична система втрачає 6 дБ під час кожного подвоєння відстані досягання. Лінійний масив є циліндричним джерелом звуку, тож втрачає лише 3 дБ під час кожного подвоєння відстані. Звучання деяких частот дещо відрізняється, але суть полягає в тому, що лінійні масиви мають здатність зберігати більш послідовним співвідношення покриття ближніх і дальніх зон залу, забезпечуючи кращий акустичний досвід для більшого відсотка аудиторії. Налаштування, які задає звукорежисер правильно проектуються на більш широку площу залу – включаючи дешеві місця! Налаштування системи і введення в експлуатацію Попередні коректування та кінцеві налаштування системи були здійснені командою компанії IPR, персоналом театру та спеціалістами з турового звуку HARMAN Professional. Ветеран команди JBL Pro Tour Sound Рауль Гонсалес прилетів для здійснення фінальних налаштувань, а його досвід і знання про системи VTX дозволили здійснити настройку успішно та ефективно. Рауль вдало оптимізував систему і підготував персонал до роботи із нею. Зал, і кожне місце у ньому По завершенні лазерної перевірки відстаней/кута нахилу з метою підтвердження точності розрахунків Калькулятора лінійного масиву для ближніх і дальніх зон залу, до аудіо-мережі було підключено JBL Performance Manager™ (PM) для здійснення керування та налаштування системи. Завдяки здатності Performance Manager безпосередньо взаємодіяти з усіма підсилювачами Crown I-Tech і програмою LAC, процес здійснення коректив для підсилювачів у режимі реального часу є набагато більш раціональним, ніж це було до того. Завдяки PM можна контролювати імпеданс навантаження акустичних систем, бачити ефективність роботи підсилювачів (скільки потужності залишається в запасі до досягнення максимального вихідного рівня). Крім того, Performance Manager містить вбудований функціонал для визначення розміру та характеристик лінійного масиву, який можна налаштувати перед фінальною настройкою системи в узгодженні з акустикою приміщення та прослуховуванням музики – щоби переконатися, що все налаштовано правильно і музично. Нова система готова до використання Прослуховування в різних точках залу підтвердило, що як дизайн системи, так і її оптимізація до акустичного середовища досягають всіх поставлених замовником цілей. Андерсон, який є звукорежисером світового класу, має також більш ніж сорок років досвіду роботи з консолями – тож він був задіяний в якості головного оператора мікшерної консолі. Додаткове високочастотне розширення нової системи А12 відразу проявило себе у дії, вдихаючи нове життя  у стіни залу McCallum Theater  і до вже знайомих композицій. «Нова система VTX A12 оживила мою радість від міксування», - поділився враженнями Джим Андерсон.

komora.com