Ваш кошик0 товарів в кошику
Кошик порожній
Інтерв'ю з генеральним директором компанії Steinway & Sons Роном Лосбі на виставці Art of Piano Building 2017 11 грудня 2017

Інтерв'ю з генеральним директором компанії Steinway & Sons Роном Лосбі на виставці Art of Piano Building 2017

Рон Лосбі – СЕО компанії The Steinway & Sons на Art of Piano Building 2017Редактор журналу Keyboard поспілкувався з Роном Лосбі про його погляд на світ фортепіано і про те, як після двох століть ведення бізнесу компанія досі старається вдосконалювати свої інструменти.

Давайте поговоримо про нову модель Steinway – Spirio, котру багато людей сприйматимуть як вдосконалену модель самограючого фортепіано. 

Це більше ніж просто самограюче фортепіано. Я називаю його інструментом «відтвореного виконання» і роблю це тому, що система насправді схоплює все, що робить виконавець. Це Ви граєте на роялі, в той час як він віддає Вам мелодію у відповідь. Це перше «самограюче фортепіано», яке Артисти Steinway, а у нас їх 1800, просто вимагають записувати. Слухаючи відтворення своєї музики після запису, Ланґ Ланґ (Lang Lang) був вражений і промовив: «Це перший раз у моєму житті, коли я чув самого себе у виконанні справжнього рояля». Коли Ви про це думаєте, то можете запитати себе: «Як я можу це використати, щоб примножити насолоду від музики для людей, які ніколи не грали на роялі?» Spirio робить рояль Steinway доступним для кожного.

Перед тим як Spirio побачив світ у 2016, Ви продавали роялі з вбудованою самограючою системою. Чим відрізняється Spirio?

Проблема багатьох систем, якими вдосконалювали комплектацію фортепіано, полягає в тому, що в дійсності вони не відтворювали справжнього музичного мистецтва – вони були лише його факсиміле. До того ж, система звучала занадто гучно в деяких апартаментах, проте якщо зменшити звук до прийнятного рівня –  ноти «випадали». Таким чином, слухачі та музиканти не отримували повноцінної продуктивності фортепіано і це відвернуло від музики багатьох початківців. Вони думали: «Це гарно звучить у виставковій залі – саме те, що мені потрібне», але наші дослідження показали, що більшість людей все одно не почали використовувати такі системи у себе вдома.

Тож оскільки Spirio «наскрізно» вбудована у Steinway, Вам не здається, що це якось впливає на структурну цілісність роялю?

Я закликаю будь-якого піаніста прийти до нашої виставкової зали і пограти на Spirio та на стандартному, пояснивши різницю. Система зовсім не впливає на відтворювальну здатність роялю. Причиною цього є цілком відмінна технологія, а також нестандартне вдосконалення соленоїдів, котрі приводять клавіші в рух. Ці соленоїди є найкоротшими з можливих, тому стороннє втручання у процес гри дійсно відсутнє.

Як змінилися продажі?

Ми все розпродали. Якби у нас було більше Spirio, то очевидно, що ми продали б їх вдвічі більше. Продажі дуже перевищили наші очікування не лише у Сполучених Штатах, але і в Європі, Китаї та Азійсько-Тихоокеанському регіоні. Система Spirio нарешті відкрила доступність роялю для тієї групи людей, якій він був недоступним раніше. Ви можете запропонувати комусь iPad і запитати: «Яка твоя улюблена музика?». Раптово вона починає лунати, відтворюючи гру найкращих піаністів у світі, які виступають за своїми інструментами. До того ж, ми постійно оновлюємо нашу фонотеку і додаємо виступи легендарних виконавців, яких ми називаємо «Безсмертні Артисти Стейнвея», таких як Артур Рубінштейн, Дюк Еллінґтон, Телоніус Монк та інших. Раз на місяць ми публікуємо відеоролик із записом Steinway Spirio під час живого виступу. Цей контент доступний лише для власників Spirio.

У серпні 1988 року журнал Keyboard взяв інтерв’ю у президента Steinway & Sons Брюса Стівенса для особливої статті під назвою  «Країна 88-ох у 88-у році». У цьому матеріалі 30-річної давнини Стівенс сказав: «У сфері виробництва фортепіано справжня конкурентна боротьба відбувається в Азії, між Японією та Кореєю, які обидві мають дуже складні системи, засновані на масовому роботизованому виробництві. Як змінився ландшафт у світі фортепіано протягом останніх трьох десятиліть?

Багато змінилося відтоді, як була написана ця стаття. Виробництво фортепіано головним чином перемістилося до Китаю. Японська продукція відступила і перемістилася до Китаю, який тепер є найбільшим у світі ринком фортепіано. У 1988 році була зовсім інша ситуація.

Чи зосереджує Steinway значну частину своїх зусиль на новому ринку в Китаї?

Цілком очевидно, що так. Задумайтесь на мить – у Китаї 30-40 мільйонів дітей відвідують заняття з фортепіано. Поміркуйте над цією цифрою і над її значенням для індустрії фортепіано у Китаї та в цілому світі. На мою думку, свого часу Китай стане найбільшим ринком Steinway. Інший аспект, який викликає захоплення – їхнє шанування музичної освіти. Там це не є предметом вибору. Вони вивчають читання, письмо, арифметику і музику. Це частина їхнього навчального процесу, і це те, завдяки чому має повстати покоління справжніх шанувальників музики та, зрештою, великих піаністів.

Виконавці, які знають фортепіано Steinway зовні і всередині, кажуть, що протягом останніх років в інструменті відбулися деякі тонкі, але важливі зміни. Це правда?

Цілковита. Ми мали дві фабрики, у Нью-Йорку і Гамбурзі, які протягом багатьох років виробляли схожі фортепіано, але вони не співпрацювали між собою такою мірою, якою я хотів би це бачити. На кожному заводі ми робили чудові речі, але іноді вони не були однаковими. Тож поєднання талантів та збільшення взаємодії безумовно покращили американське фортепіано, але рівноцінно вдосконалили й німецьке, адже передача знання відбулася в обидві сторони. Немає жодних сумнівів, що в усіх галузях виробництва німці відомі своєю увагою до деталей. І це те, що вони внесли в американську фабрику, яка навіть у дрібницях різко підвищила відтворюваність і надійність фортепіано. Але ми завжди намагаємося вдосконалити інструмент. Не можна просто сидіти там і спочивати на лаврах за рахунок своєї спадщини – завжди є речі, які можна зробити, щоб поліпшити інструмент.

Що було зроблено протягом останнього часу для того, щоб вдосконалити фортепіано Steinway?

Звичайно ж, це гра фортепіано, з будь-якої точки зору, якщо бажаєте. Коли виконавець, подібний до Вас, грає на фортепіано, він прагне безмежної динаміки і палітри тембрів. Працюючи з молоточком, зокрема, можна розробити метод збільшення і динаміки і багатства тембрів, доступних виконавцю. У багатьох фортепіано масового виробництва палітра тембрів майже чорно-біла. У них, насправді, немає цього чудового букету кольорів, який можна «витягти» у процесі виконання. Фортепіано Steinway має прекрасну кольорову палітру, яка відтепер розширена. І я думаю, що її можна вдосконалити ще більше.

Ви можете вказати, що саме американська фабрика Steinway перейняла у німецького колеги і навпаки?

Увага до дрібниць. Є деякі способи, завдяки яким вони регулюють свої інструменти там, які ми до певної міри застосували тут. Але головне – це їхня робоча етика. Не те щоб американці були неуважні до своєї праці, але тепер увага до робочого процесу підвищилась.

І я вважаю, що німецький завод уже розуміє, що існують шляхи експериментування з фортепіано для того, щоб зробити його кращим. Після того як німецька фабрика зробить щось, вони вважають, що робота над цим завершена. Ця якість хороша, але необхідно бути відкритим до експериментів та намагатися постійно вдосконалювати інструмент. В Америці ми завжди пробуємо щось нове.

Сьогодні Steinway також і виглядає інакше. Колись Ви би могли вирізнити американські і німецькі інструменти за їхнім покриттям, але це теж змінилося, чи не так?

Так. Ми наносимо блискуче поліефірне покриття у Нью-Йорку, яке стало доступним у Німеччині протягом останніх 50 років. Але ми як і раніше виконуємо класичну обробку лаком. Насправді, ми єдина компанія з виготовлення фортепіано у світі, наскільки мені відомо, яка здійснює як лакове, так і поліефірне покриття на одній фабриці. Тому що існує попит на обидва типи. Знову ж таки, повертаючись до розмови про наше розширення на ринку в Китаї, багато з цих осіб емігрували сюди, і вони насправді надають перевагу ґлянцевій обробці. Тоді як традиційні, довгострокові американські споживачі, ймовірно, прагнуть отримати шовковисте покриття. Отже, ми пропонуємо обидва варіанти.

Steinway також пропонує дві лінії доступніших за ціною фортепіано – Boston, що виробляється в Японії у співпраці із Kawai, та Essex, що виготовляється у партнерстві із Pearl River. Чи ці старання стали успішними і чи є щось, що б Ви хотіли продовжувати?

Абсолютно. Вони стали дуже успішними, особливо на такому ринку як Китай, де ми щорічно продаємо тисячі роялів та піаніно. Ми маємо таку чудову історію та знання у проектуванні фортепіано, що коли ми запускаємо їх у середовище масового виробництва, все одно закінчуємо інструмент вручну. Ми завершуємо роботу з продуктом, який, на наше переконання, набагато кращий за будь-яке інше фортепіано у своїй ціновій категорії. Якщо це не Steinway, то найкраща річ після нього – фортепіано, сконструйоване Steinway. І ми постійно їх покращуємо. Зовсім нещодавно ми випустили нову лінію фортепіано Boston під назвою “Performance Edition II”. Ми здійснили невеликі, поступові зміни, але всі вони – у руслі безперервного вдосконалення якості виконання, послідовності та працездатності наших інструментів.

Чи розглядаєте Ви можливість для Steinway здійснення яких-небудь кроків на ринку портативних цифрових інструментів? Наприклад, створення цифрових фортепіано під брендом Steinway із великим набором зразків для професійного концертуючого артиста?

Ми розглядали це питання багато разів протягом 30 років, які я був з компанією. Проблема полягає в тому, що це лінійка продуктів і набір навичок, який дуже відрізняється від того, що ми робимо, бо фактично ще до того як продукт випускають, він застаріває. Щоб розширити можливості такого роду, нам, мабуть, доведеться придбати компанію з відповідним досвідом. Я не знаю, чи коли-небудь назву її Steinway, тому що вважаю це чимось сакральним, на зразок того як наші лінії Boston та Essex  випускаються із назвою “Designed by Steinway“.

У цифровому світі, який швидко розвивається, примхи приходять і йдуть, але Steinway, як і раніше, залишається актуальним. Як Ви зберігаєте таку спадщину протягом 164 років?

Це непросто, я маю сказати. Єдиний спосіб втриматися у ситуації, в якій ми перебуваємо зараз, полягає у постійному розумінні необхідності працювати, щоб залишитися на цьому місці. Це походить від культури всередині компанії, де люди розуміють – те, що вони роблять, має значення.

Фортепіано Steinway має важливе значення для світу, оскільки воно торкається людських душ. Ми намагаємось переконатися, що кожен в компанії знає, яке незвичайне місце це фортепіано займає у всьому світі. І ми робимо це завдяки програмі “Live from the Factory Floor“, де залучаємо великих виконавців до 20-30-хвилинних виступів, дозволяючи нашим співробітникам у цей час відпочити від роботи. І ви можете побачити гордість і справжнє захоплення мистецтвом, що народжується завдяки фортепіано. Ви почуєте, як люди кажуть: “Я той, хто натягнув струни цього фортепіано”, або “Я той, хто вклав молоточки в нього”. Всі вони мали частку в цьому. Ми хочемо, щоб вони побачили, як їхня робота оживає в руках великого художника, і усвідомлювали, що вони не просто збирають рояль – вони створюють прекрасний художній інструмент, який торкається душі людини.

Журнал "Keyboard", переклад www.komora.com

Офіційна дистрибуція Steinway & Sons в Україні

З 1853 року роялі та піаніно Steinway встановили безкомпромісний стандарт фортепіанного звучання, тактильних відчуттів, краси та цінності. Завдяки безперервному прагненню вдосконалення, сьогодні Steinway залишається вибором 9 з 10 концертуючих піаністів. Фортепіано Steinway надають перевагу незліченна кількість музикантів, професіоналів і любителів, у всьому світі. Підприємство "Комора" є офіційним та ексклюзивним представником компанії Steinway & Sons в Україні.

Контакти

СП Комора — з 2009 року офіційний представник компанії Steinway & Sons в Україні

Зворотній зв'язок