Ваш кошик0 товарів в кошику
Кошик порожній
Steinway & Sons – успіх на високій ноті 16 травня 2016

Steinway & Sons – 160 років успіху у створенні найкращих фортепіано

Steinway & Sons виготовляють роялі і піаніно вже понад 160 років. Віце-президент європейського відділу Steinway Манфред Зітц відкриває секрет успіху бренду: йдемо в ногу з часом, притримуючись традицій.

stein1

Манфред Зітц любить починати день, слухаючи Сонату для фортепіано №17 ре-мінор Людвіга ван Бетховена.

– Це налаштовує мій день на правильний лад, – каже віце-президент Steinway & Sons. Хоча майстерністю гри на фортепіано він не вирізняється, інструмент займає важливе місце в його житті. Вправляючись у промисловому мерчендайзингу, Зітц почав працювати для компанії в Гамбурзі з 1981 року – спершу помічником контролера, пізніше перейшов до фінансового відділу.

У 1992 його призначили відповідальним за європейський відділ компанії. Відтоді багато чого відбулося.

– Особливо за останні роки, коли на європейському та американському ринку знизився попит. Багато виробництв традиційних інструментів були продані інвесторам чи корпораціям. Виробник фортепіано Seiler із Кітцінгена був куплений корейською компанією, а французький бренд Pleyel взагалі припинив існування.

Результати 2015 фінансового року показують, що 30% фортепіано, які ми виробляємо, доставляють в Китай.

У Гамбурзі, тим не менше, після економічної кризи 2008 року продаж зріс. В основному тому, що невпинно зростає азійський споживач. Steinway & Sons з 1997 року має дочірній відділ у Токіо, а в 2003 відкрив свій перший салон у Шанхаї. Манфред Зітц каже: «Результати 2015 фінансового року показують, що 30% фортепіано, які ми виробляємо, доставляють в Китай». Найбільше замовлень надходило з Далекого Сходу, а саме: 54 роялі для нової консерваторії в Ґуанчжоу, Китай. Таке значне замовлення є величезним викликом, адже процес будування одного інструмента Стейнвей забирає до 3 років.

Нічого не робиться поспіхом – ось що є невід’ємною частиною майстерності.

Люди, які вирішли придбати Steinway, мають змогу прийти у залу вибору роялів гамбурзької фабрики, щоб знайти омріяний інструмент. Тут 40 Стейнвеїв завжди готові до випробування користувачем. Найближчим часом плануємо відкрити ще один зал вибору.

80% операцій виконується лише вручну. Машини задіяні лише в ситуаціях, коли вони спрощують фізичне навантаження працівника.

Перед тим як фортепіано попадає в зал, до його виготовлення долучаються численні майстри. Щороку в Гамбурзі та Нью-Йорку виробляється 3400 інструментів.

– Приблизно 12 000 окремих частин поєднуються разом, більшість із них – вироблені нами вручну, – пояснює Зітц.

Лише підготовка деревини, яка походить з Африки, Аляски, Канади та місцевих німецьких лісів, забирає 2/3 часу.

– Деревина знаходиться в наших приміщеннях для сушки до 2 років. Лише повільний процес сушіння може забезпечити згодом відсутність тріщин.

І навіть після 24 місяців сушки немає гарантії, що якість всього матеріалу відповідатиме високим стандартам. Зрештою, лише 30% деревини використовується для будування фортепіано.

80% обробки виконується виключно вручну. Машини задіяні лише в ситуаціях, коли вони спрощують фізичне навантаження працівника – наприклад, в «кімнаті з молотком». У цьому звукоізольованому приміщенні циліндричний роликовий молоток стукає по кожній клавіші протягом цілої години, щоб перевірити, чи тембр звуку залишиться незмінним, навіть після сотого удару підряд.

Більшу частину інструмента, звичайно, створено вручну – все налаштовано і доведено до досконалості 320-ма працівниками в Гамбурзі. Завершальні штрихи до виробу додаються після його тестування, повстяні молоточки обережно наколюються, допоки вухо майстра не почує бажаний результат.

Початок історії

Як це часто трапляється, історія Steinway розпочалась в закуліссі. Перед офіційним заснуванням Steinway & Sons Генріх Штайнвеґ, тодішній мешканець Німеччини, вже створив понад 500 фортепіано. Згодом він вирішив емігрувати з родиною в США, де у 1853 році відкрив свою першу мануфактуру в Нью-Йорку. Згодом була заснована фабрика в Гамбурзі.

Завдяки повному задоволенню вимог як професіоналів, так і шанувальників музики Steinway & Sons існує до сьогодні. Втрачаючи позиції в результаті зростання конкуренції з Азією, родина Стейнвей у 1972 році продала бренд американській медіа-групі CBS. У 2013 один із найвпливовіших американських інвесторів Джон Полсен вирішив придбати Steinway & Sons. Нью-Йоркський мільярдер вклав 512 млн. доларів, щоб викупити компанію. Поціновувачі Steinway висловлювали певні побоювання, проте колеги в Гамбурзі зітхнули з полегшенням.

– Інші претенденти хотіли нас обібрати і через кілька років продати компанію з метою отримання прибутку, – з тремтінням в голосі згадує Манфред Зітц. – Це був би, напевне, кінець Steinway & Sons, щонайменше на території Гамбурґа.

"Сьогодні ми можемо знову зосередитися на тому, що любимо робити найбільше: виготовляти фортепіано.

Три роки тому було вкладено гроші, щоб вдосконалити бренд. Його вдосконалення відбувається і сьогодні. Після придбання компанії Полсеном, на роботу було прийнято 30 нових працівників і покращено виробничі умови. Мануфактура означає ручну роботу, а руки можуть страшенно втомитися навіть від ваги музичних інструментів, таких як фортепіано Steinway, що важать від 252 до 480 кг.

– Для нас зроблена Полсеном інвестиція була знахідкою, – з готовністю визнає Манфред Зітц. – Він не очікує швидкої вигоди і є готовим до подальших інвестицій.

Зміна власника також означає, що компанія знімається з фондових ринків і більше не мусить надавати акціонерам щоквартальні звіти. Манферд Зітц додає:

– Сьогодні ми можемо зосередитися на тому, що любимо робити найбільше: виготовляти роялі та піаніно.

Гамбурґ будує плани на майбутнє

Steinway & Sons і в еру цифрової музики іде назустріч викликам часу. Цього року перша самограюча система Spirio стане доступною на німецькому ринку, а з середини року її можна буде побачити і в Швейцарії.

– Ми саме тестуємо Steinway Spirio на американському ринку, – повідомляє Зітц. – Наша цільова аудиторія явно знаходиться в категорії заможних людей.

Ціна рояля з новою технологією зросте приблизно на 20 000 євро, проте вона включає безкоштовне оновлення потрібних додатків. На кожному інструменті можна буде грати і традиційним способом. Сьогодні Spirio доступний у двох моделях роялів – В-211 і О-180.

– Запроваджувати цю технологію в концертні інструменти немає сенсу, – додає Зітц.

Цей день, як і багато інших, він завершить з гармонійним почуттям виконаного обов’язку та на високій ноті – з Ноктюрном Фредеріка Шопена.

За матеріалами thebrander.com

Контакти

СП Комора — з 2009 року офіційний представник компанії Steinway & Sons в Україні

Зворотній зв'язок